Better IT

Al. Tadeusza Rejtana 53A / 113, 35-326 Rzeszów, Polska

Odpowiedni backup w firmie. Jak go wybrać i na co zwrócić uwagę?

Czym jest backup i jakie ma zastosowania?

Celem wykonywania backupu jest podwójne utrwalenie danych firmy, które codziennie są generowane przez jej pracowników, oprogramowanie oraz sprzęt i zapisywane w odpowiednich do tego systemach, na wypadek ich utracenia.. Mówiąc bardziej biznesowo znaczy to, by firma w momencie utraty jakichkolwiek danych mogła szybko je odtworzyć i powrócić do pracy bez straty finansowej przez przestój.

Ważne! Przy wyborze back upu zwróć uwagę jak szybko zajmie odtworzenie danych w momencie ich utraty. Z doświadczenia wiemy, że w wielu firmach trwa to nawet kilka tygodni, co jest zdecydowanie zbyt długim czasem, zważając na to ile straty finansowej może wygenerować godzina przestoju w pracy.

Czy backup ma jakieś kategorie? Jak wybrać odpowiedni dla swojej firmy?

Backup w małych i średnich firmach, możemy podzielić na 4 kategorie odnoszące się do celu ich wykonywania:

– backup systemów operacyjnych i aplikacji w celu szybkiego ich przywracania
– backup bazy danych w celu możliwości jej odtwarzania do kilku minut pracy wstecz
– backup poszczególnych plików, w celu podobnym do tego wyżej
– backup poczty w celu zachowania wiadomości przychodzących i wychodzących z firmy

Biorąc pod uwagę celę wykonywania określonych kopii zapasowych, przy wyborze backupu należy przede wszystkim zastanowić się jakie dane w mojej firmie są dla mnie ważne i utrata czego może spowodować straty. W wielu organizacjach należy się również dogłębnie zastanowić po co i jak często backup’ujemy daną zawartość ponieważ niektóre dane mogą wymagać utrwalania nawet co kilka minut, a inne zaś co kilka godzin lub nawet dni. Firma zajmująca się wdrożeniem backupu powinna zadać Tobie pytania, które pomogą określić czy jest sens i jeśli tak to jaki by tworzyć kopię zapasową określonych danych.

Czy kopia zapasowa gwarantuję pełną ochronę przed utratą wszystkich danych w Twojej firmie?

Odpowiedź brzmi to zależy. Zależy od tego jak często wykonujemy back up. Dla niektórych firm, ważne jest to, by zabezpieczyć dosłownie każdą sekundę pracy określonych specjalistów i tego niestety nie zagwarantuję back up. Tą gwarancję daję wysoka dostępność, która jest w stanie zapisywać 99.9% bieżącej pracy użytkowników.

Czym dokładnie jest wysoka dostępność?

Wysoka dostępność to w skrócie klon działającego systemu, który zapisuje 99.9% jego danych. Oznacza to, że jesteśmy w stanie zachować pracę każdej osoby co do ułamka sekundy na wypadek jej utraty. Jest to szczególnie ważne dla firm z wysokimi zobowiązaniami za utratę danych lub przestój w pracy.

Chcesz wybrać odpowiedni backup dla swojej firmy? A może chciałbyś szerzej porozmawiać na temat wysokiej dostępności?Zamów rozmowę z ekspertem klikając w prawy dolny róg strony.

A oddzwonimy do Ciebie, by porozmawiać o tym co chcesz zrobić.